donderdag 2 januari 2014

Tijd voor een nieuw begin.

Lieve lezers,

Mijn naam is Janine en ik ben sinds 1 januari begonnen met bodieboost. Nu heeft bodieboost elke maand een challenge via de community. Deze maand is het jaNEWari.




Tijdens de jaNEWari stel je 4 doelen op. Deze vier doelen beschrijf je in een actieplan. Hieronder heb ik mijn doelen beschreven in het actieplan. 

Doel Gewicht: 
Ik wil deze maand 3 kg afvallen. Ik ga me de komende maand(en) goed houden aan de bodieboost methode en er volledig voor gaan. Geen smoesjes en niet smokkelen. Ik wil hier 1 maand over doen, tijdens de jaNEWari maand. Ik vind dit een realistische doel. Hij is niet te groot en haalbaar als ik goed mijn best doel.

Doel Sport:
Ik wil deze maand 30 day shred gaan volgen en dit ook volhouden! Ik ga dit samen met mijn vriend doen ter motivatie. Ben ik niet bij hem dan motiveert die mij om dit te doen en 'controleert' hij ook of ik dit gedaan heb door mij dit te vragen. Ik wil hier 30 dagen over doen, net zo lang als de oefening duurt. Vervolgens wil ik 2x in de week 1 van de levels doen zodat ik blijf sporten. Ik vind dit een realistisch doel omdat ik graag wil bewegen en hierin erg gemotiveerd ben. 

Doel Mind:
Ik wil niet meer denken in een puntensysteem. Ik heb voor dat ik begon met bodieboost een dieet gevolgd door middel van punten. Dit is erg in mijn hoofd gaan zitten en was hier ook erg mee bezig. Dit wil ik los gaan laten en gewoon genieten. Ik wil hier ongeveer 6 maand over doen. Dit omdat het nogal in mijn systeem zit en het wel even tijd kost om dit er uit te krijgen. Ik vind dit een realistische doel omdat ik dit van mezelf ook echt aan de kant moet leggen omdat het mijn leven op dit moment nogal beïnvloed en ik hier van af wil!  

Doel Persoonlijk:
Ik wil me niet meer schuldig voelen als ik wat lekkers eet. Dit is een belangrijk doel voor mij. Het hangt samen met het doel hiervoor, de punten telling. Want elke keer als ik wat lekkers eet of een drankje drink, denk ik 'dit is zóveel punten' en voel ik me daarna ontzettend schuldig en dik. Dit wil ik niet meer. Ik ga hier aan werken door een geniet momentje te nemen als ik wat lekkers eet. Er niet veel bij nadenken en gewoon lekker genieten. Ik wil over dit doel ongeveer een jaar doen. Ik vind het erg moeilijk om dit los te laten en ik voel me snel schuldig nadat ik iets lekkers heb gegeten. Ik vind dit een haalbaar doel omdat ik veel mensen om me heen heb die me steunen en ik dit zelf ook graag wil lost laten. 

Zo, dit waren mijn doelen voor jaNEWari en verder dit jaar. Door mijn blog bij te houden, heb ik goed inzicht of ik mijn doelen inzicht hou en of ik hier goed aan werk. Ook kan ik hier mijn verhaal en problemen kwijt. Verder zal deze blog ook over andere dingen gaan. Bodieboost & lifestyle gecombineerd! Ik heb er super veel zin in om te knallen dit jaar ! 

Liefs,
Janine ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten