dinsdag 21 januari 2014

Bodieboost ♥ week 2.

Lieve lezers,

Het is tijd om mijn tweede week Bodieboost te bespreken. Een 25 jarig huwelijk en veel stress verder, zullen we zien hoe ik hier mee om ben gegaan. Kon ik de verleiding weerstaan van al die schreeuwende 'eet-mij' lekkers?




Hier kan ik kort en krachtig over zijn. Nee. Het was dit weekend mij extreem duidelijk dat ik al die lekkere verleidingen nog niet kan weerstaan. 

Laten we bij het begin beginnen. De eerste 3 dagen van de week gingen eigenlijk erg goed. Ik dronk genoeg water en at netjes mijn 2x5 families. Toen was het donderdag. Op donderdag heb ik een school dag van kwart voor negen tot vier uur. Dit houd in dat ik moet opstaan om kwart over zes en thuis ben om vijf uur. Je kan je voorstellen dat dit een erg lange dag is. Normaal gesproken neem ik dan genoeg eten mee maar vandaag stelde mijn klasgenootje voor om te gaan eten in het restaurant van onze school. Dit is altijd erg gezellig en dit hebben we dan ook gedaan. Helaas kon ik de weerstand van frietjes niet weer staan en heb ik heerlijk genoten van een bord frietjes! 

Natuurlijk is dat niet gezond maar kan best voor een keertje, toch? Dat vond ik ook. Helaas had ik er niet bij stil gestaan dat ik dat weekend een weekend weg zou gaan met mijn ouders, broer en vriend omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren. Met het goede voornemen om niet teveel te snoepen gingen we op weg naar Beekbergen. 

Eenmaal aangekomen in ons mooie huisje, had ik als verassing een oreo-cake gemaakt. Hier hebben we lekker van gesmuld. Dit was erg jummie! Daarnaast zijn we heerlijk uit eten geweest op zaterdagen heb ik elke avond nootjes en chips gezien ( en geproefd) onder het genot van een drankje. Je begrijpt dus wel dat dit weekend niet erg goed was voor mijn dieet. Ook schoot het water en thee drinken er nogal bij in. 

Toen wij weer thuis waren had ik het gevoel alsof ik wel vijf kilo zwaarder was geworden. Damn, wat baalde ik van mezelf. Ik had toch wat sterker in mijn schoenen moeten staan, vond ik. 

Dan de cijfertjes. Met zware tegenzin klom ik op de weegschaal. Er vanuit gaand dat ik enorm was aangekomen.. Maar de weegschaal gaf +0,4 aan! Goed, niet erg fijn maar ik was enorm opgelucht dat het niet meer was! Hierdoor werd mijn schuld gevoel een stuk minder. 

Nu met frisse moed en motivatie er deze week weer tegen aan! 

Hoe gaan jullie om met verleidingen? 

Liefs,
Janine.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten