dinsdag 14 januari 2014

Bodieboost ♥ week 1.

Lieve lezers,

Ik volg nu iets langer dan één week de Bodieboost methode en deel graag mijn ervaring hiermee met jullie en wat mij tegen en mee viel!




Ik moet zeggen dat ik super gemotiveerd was toen ik las en begon met Bodieboost, en ik mag vol trots zeggen dat die nog steeds zo is! Voor dat ik je vertel hoe mijn ervaring was, leg ik het Bodieboost-'dieet' uit. 

Bodieboost is eigenlijk helemaal geen dieet. Het is/word een lifestyle. Je leert hoe je gezonde keuzes kan maken en wat nou eigenlijk gezond is. Belangrijk is dat je geniet! Dit klinkt natuurlijk helemaal goed, maar hoe gaat dit in zijn werk? Bij Bodieboost eet je 2 porties van elke 5 families op een dag. Deze families zijn:
  • Koolhydraten ( Aardappels, brood enzovoort. ) 
  • Eiwitten ( Vlees, pindakaas enzovoort. )
  • Fruit.
  • Groenten.
  • Zuivel ( Yoghurt, kaas, enzovoort. )
Als je ervoor zorgt dat je elke dag 2 porties van elke familie neemt, moet dit helemaal goed komen. Naast de juiste hoeveelheid voedingstoffen is het belangrijk om goed te drinken. Drink ongeveer 1,5 tot 2 liter water en/of groene thee op een dag. Dan zijn er nog de jokers. Jokers mag je 2 keer per week. Een joker is iets lekkers als een schaaltje chips of een stukje taart. Daarnaast mag je 3 ( dames ) 5 ( heren ) glazen alcohol per week. Klinkt goed toch? Dat is het ook!   


Het voelde helemaal niet alsof ik enorm aan het diëten was. Dit is misschien ook zo omdat ik niet precies de week menu's volg vanuit het boek maar ze gelijk een beetje naar eigen smaak en wat er in huis is heb ingevuld. Ik hou wél netjes bij of ik de vijf families heb gehad en hoeveel ik heb gedronken in mijn Bodieboost-dagboek. 

Wel vond ik de Bodieboost methode lastig toe te passen op mijn schooldagen. Ik sta dan namelijk om 06:15 op en ben meestal pas rond 17:00 thuis. Hierdoor heb ik s' ochtends snel een honger gevoel omdat ik vroeg ontbijt. En mijn lieftallige klasgenoten die al die lekkere pizzabroodjes zitten te eten, werkt dan niet erg goed! Dus ik moet nog even puzzelen hoe ik dan voorkom om te snaaien of teveel te eten omdat iedereen eet. 

Natuurlijk is het ook belangrijk om voldoende te bewegen, naast een goede voeding. En dit moet ik me echt nog aanleren. Ik begon heel enthousiast met 30dayshred. Hield dit een week vol en kon toen de tijd niet meer vinden. Wel heb ik op die dagen dan een flink stuk gewandeld met mijn honden. Toch vind ik het lastig om op lange dagen, sporten in te plannen. 

Maar wat was dan het resultaat van een week lang Bodieboost? Ik vond het erg spannend om op de weegschaal te stappen omdat ik door het hongergevoel toch best nog vaak had lopen snaaien. Maar... *tromgeroffel*   er was 0,7kg af! Ondanks dat ik dé week had. Ik was heel erg blij met het resultaat en dit motiveert je dan ook weer om door te gaan! 

Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben enthousiast! :) 

Liefs,
Janine.  

1 opmerking:

  1. Fijn begin, ga zo door! Ik ben nu bezig met een maandje Modifast en wil daarna starten met BodieBoost, dus kan ik mooi kijken hoe het jou bevalt :)

    BeantwoordenVerwijderen